Γιατί το Newsletter σας ενώνει με τους πελάτες σας

Ποια είναι τα οφέλη από το Newsletter Marketing και γιατί το Newsletter σας ενώνει με τους πελάτες σας;

Στη σύγχρονη εποχή του διαδικτύου, οι πελάτες αισθάνονται συγκλονισμένοι από τις διαφημίσεις που τους πολιορκούν. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η Upstream, το 66% των ενηλίκων πιστεύει ότι εκτίθενται σε πάρα πολλές διαφημίσεις. Αυτός ο “βομβαρδισμός” brands από παντού σημαίνει ότι όλο και λιγότεροι καταναλωτές συγκρατούν πληροφορίες που δέχονται ή τους δίνουν προσοχή…

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές θέλουν να ενημερώνονται περισσότερο για τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζουν πρόκειται να αγοράσουν. Η σχέση τους είναι κάτι περισσότερο από αγοραστή-πωλητή: είναι συνεργάτες στη διαμόρφωση της ταυτότητας ενός brand! Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες πρέπει να προβάλλει τον εαυτό της ακριβώς όπως προβάλλει τα προϊόντα της.

Με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης μέσα από έντυπα, ραδιόφωνα και τηλεόραση, το μάρκετινγκ των εταιριών προσέγγιζε γρήγορα τους καταναλωτές στοχεύοντας άμεσα στις ανάγκες τους. Καθώς όμως οι εταιρείες προσπαθούν να εμβαθύνουν τη σχέση με τους πελάτες τους, έχουν στραφεί σε νέα εργαλεία που τους επιτρέπουν να συνεργάζονται με τους πελάτες τους με πιο λεπτούς και προσωπικούς τρόπους.

Μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές που συναντά μεγάλη άνοδο από τις κορυφαίες εταιρίες σε όλο τον κόσμο αποτελεί η χρήση ενημερωτικών δελτίων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (newsletter). Τα newsletter επιτρέπουν στις εταιρείες να μιλάνε για τον εαυτό τους και τα προϊόντα τους με τρόπο που να μην αντιμετωπίζει απρόσωπα και γενικά τους πελάτες. Πρόκειται για μια πιο ήπια μορφή διαφήμισης που δείχνει διακριτικότητα και προσωπική φροντίδα στον καταναλωτή, δημιουργώντας αξιόπιστες σχέσεις με σταθερότητα και διάρκεια σε βάθος χρόνου.

Με άλλα λόγια αυτό εξηγεί γιατί το Newsletter σας ενώνει με τους πελάτες σας…!

Τι είναι το Newsletter Marketing;

Το μάρκετινγκ με ενημερωτικά δελτία (newsletter marketing) περιλαμβάνει την αποστολή ενημερωτικών ενημερωτικών δελτίων σε ενδιαφερόμενους πελάτες. Ορισμένες εταιρείες στέλνουν ενημερωτικά δελτία μέσω του ταχυδρομείου, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών επικοινωνούν σήμερα με τους πελάτες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι φθηνότερο και ταχύτερο και παράγει δεδομένα που μπορούν να μελετηθούν ευκολότερα για τη δημιουργία πιο σχετικών ενημερωτικών δελτίων.

Τα newsletter περιέχουν μια σειρά περιεχομένων που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τις αγορές. Οι εταιρείες μπορεί να περιλαμβάνουν τα πάντα: από ειδήσεις της βιομηχανίας τους, μέχρι ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία ή άρθρα. Επειδή οι καταναλωτές έχουν ήδη δηλώσει ενδιαφέρον για τη λήψη του ενημερωτικού δελτίου (subscribe), οι εταιρείες συλλέγουν υλικό ώστε να να δημιουργήσουν ακόμα πιο σχετικό και άρα ενδιαφέρον περιεχόμενο που αφορά έναν πελάτη.

Πληροφορίες σχετικά με πολλαπλά προϊόντα, πωλήσεις ή εταιρικές πρωτοβουλίες μπορούν να περιέχονται σε ένα ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτές οι πληροφορίες είναι συχνά πιο λεπτομερείς από ό, τι θα μπορούσε να συμπεριληφθεί σε μια έντυπη ή μια σύντομη ραδιοφωνική διαφήμιση, επειδή δεν υπάρχει όριο στο μήκος ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το μεγάλο εύρος πολυμέσων στα ηλεκτρονικά μηνύματα επιτρέπει επίσης στις επιχειρήσεις να συμπεριλαμβάνουν συνδέσμους που επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράζουν προϊόντα αμέσως (Email Marketing). Οδηγούν τους πελάτες απευθείας στον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας.

Σημαντικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να διαμορφώσετε ένα πετυχημένο Newsletter marketing

Η διαμόρφωση ενός πετυχημένου newsletter εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η προσωπική προσέγγιση ενός πελάτη με ενημερωτικά δελτία στο προσωπικό του email σημαίνει ότι (το οποίο, σας θυμίζουμε, ότι έχει επιλέξει ο ίδιος μέσω του subscribe που πραγματοποίησε!) τα μηνύματά σας πρέπει να διαθέτουν συγκεκριμένο θέμα και να προκαλούν ενδιαφέρον από την αρχή ως το κλείσιμο. Πιο συγκεκριμένα:

1. Newsletter σημαίνει: 90% ενημέρωση – 10% promotion

Οι περισσότερες πιθανότητες λένε ότι οι συνδρομητές ενός ενημερωτικού δελτίου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν θέλουν να ακούνε κάθε φορά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας! Παρόλο που μπορεί να θέλουν να παρακολουθούν το newsletter σας, είναι σίγουρο ότι θα κουραστούν αν ακούνε συνέχεια και μόνο για συγκεκριμένα προϊόντα που τους πλασάρετε.

Υποθετικά μιλώντας, ας πούμε ότι είσαι πελάτης που έχει κάνει subscribe σε ένα site υποδημάτων. Η εταιρία σου στέλνει από το newsletter της μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 2-3 ​​φορές την ημέρα αποκλειστικά για να αγοράσεις… Ύστερα από μερικές μέρες, είναι βέβαιο ότι θα σταματήσεις να ανοίγεις ακόμα και τα μηνύματά του.

Αντιθέτως: αν σου στέλνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο -πχ για τα τελευταίες τάσεις της μόδας στο παπούτσι ή για ωραίους συνδυασμούς ανάλογα με την εποχή ή tips που θα βοηθήσουν στον καθαρισμό τους αν λερωθούν- θα ήσουν σίγουρα πιο διατεθειμένος να διαβάσεις τα μηνύματα και ουσιαστικά να αποκτήσεις δυναμικές αφορμές για να επισκεφτείς την ιστοσελίδα της εταιρίας και να αγοράσεις.

2. Σκεφτείτε πρωτότυπους ελκυστικούς τίτλους και επικεφαλίδες!

Ακόμη και αν οι συνδρομητές σας εγγραφούν για τα μηνύματά σας, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα ανοίξουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας μόλις τα λάβουν στα εισερχόμενά τους. Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να αυξήσουν την επαφή με τους συνδρομητές τους, κρατώντας τον ίδιο τίτλο θέματος κάθε μέρα, εβδομάδα ή μήνα που την στέλνουν…

Αλλά ας το παραδεχτούμε: οι ίδιοι και οι ίδιοι τίτλοι και επικεφαλίδες γίνονται παλιές και βαρετές για τους παραλήπτες. Γιατί? Επειδή δεν υπάρχει ανανεωμένο κίνητρο από τον τίτλο του θέματος ήδη για να κάνουν κλικ σε αυτό το συγκεκριμένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η σωστή προσέγγιση είναι να έχετε μια διαφορετική, δημιουργική, πρωτότυπη επιλογή στους τίτλους κάθε θέματος για κάθε ενημερωτικό δελτίο που στέλνετε. Σκεφτείτε ότι ένας χρήστης έχει ήδη επιλέξει να ακολουθεί τα ενημερωτικά δελτία της ιστοσελίδας σας. Αφουγκραστείτε την επιθυμία του να μαθαίνει από εσάς και δώστε το χρήσιμο και ενημερωτικό υλικό, προτείνοντάς το με σαφείς και πρωτότυπους τίτλους.

3. Προσοχή: το σωστό newsletter είναι σύντομο και ευανάγνωστο

Όπως είπαμε προηγουμένως, ένα ενημερωτικό δελτίο μπορεί εύκολα να γίνει μπερδεμένο και αποτρεπτικό για το κοινό. Το μυστικό για το σωστό περιεχόμενο ενός newsletter περιστρέφεται γύρω από δύο πράγματα: 1) συνοπτικό κείμενο και 2) αρκετό κενό χώρο γύρω από το σχέδιο του μηνύματος.

Το συνοπτικό και περιεκτικό κείμενο είναι το κλειδί, επειδή δεν θέλετε πραγματικά το κοινό σας να διαβάζει το email σας όλη την ημέρα, αλλά θέλετε μέσα από τα ενημερωτικά δελτία να τους παραπέμψετε κάπου πιο σημαντικά (πχ στην ιστοσελίδα σας). Ένα συνοπτικό περιεχόμενο με περιεκτικότητα δίνει στους συνδρομητές σας μια “γεύση” από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, του eshop και γενικά της επιχείρησή σας σας, προκαλώντας τους το ενδιαφέρον να κάνουν κλικ και να μάθουν (ή να αγοράσουν) περισσότερα!

Παράλληλα, ο επαρκής κενός χώρος είναι πολύ σημαντικός στα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διότι βοηθά ώστε το email να μην είναι φορτωμένο και δυσανάγνωστο, επιτρέποντας ακόμα πιο εύκολα όσους το διαβάζουν από κινητό να εντοπίσουν τον σωστό σύνδεσμο για να κάνουν κλικ.

4. Μιλήστε με τους ειδικούς!

Η απάντηση σε όλα τα παραπάνω έρχεται με το σωστό δίκτυο επαγγελματιών που γνωρίζουν όλα όσα χρειάζονται για να δημιουργήσουν το ιδανικό newsletter για την επιχείρησή σας.

Στην Easycomtech αναλαμβάνουμε τη σχεδίαση και υλοποίηση τη δικής σας καμπάνιας newsletter και email marketing, προκειμένου να αναπτύξετε την προσωπική επικοινωνία με τους πελάτες σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε σε επαφή με τις πιο σύγχρονες μεθόδους digital marketing που θα εξελίξουν την επιχείρησή σας!