Το όνομα και το URL του τομέα σας παίζουν μεγάλο ρόλο όταν πρόκειται για αναζήτηση. Δεν είναι μόνο αυτός ο προορισμός όπου οι επισκέπτες σας θα βρουν εσάς και το περιεχόμενό σας, αλλά η επιλογή τομέα μπορεί να επηρεάσει την προβολή ολόκληρης της αναζήτησης της ιστοσελίδας σας! Παρόλο που στην εποχή μας, υπάρχουν περισσότερες επιλογές domain από ποτέ, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιες βέλτιστες πρακτικές στις οποίες θα πρέπει να ακολουθείτε ΠΑΝΤΑ εάν θέλετε να δείτε τα βέλτιστα αποτελέσματα! Πριν επιλέξετε το domain name για την προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, εξετάστε τις παρακάτω 10 συμβουλές!
1. Ξεκινήστε με λέξεις-κλειδιά
Πριν συνδεθείτε με το αγαπημένο σας domain, αφιερώστε λίγο χρόνο για έρευνα και νέες ιδέες. Βρείτε τουλάχιστον τρεις έως πέντε λέξεις-κλειδιά και φράσεις που ορίζουν σαφώς τι κάνετε (ή θέλετε να κάνετε). Ανακατέψτε τα μαζί και δείτε τι φαίνεται σωστό και έχει νόημα.
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ξεκινάτε ένα τοπικό αρτοποιείο. Μερικοί όροι που θέλετε να συμπεριλάβετε θα είναι η πόλη σας, το φρέσκο ψωμί, τα ψητά, το αρτοποιείο και λοιπά.
Μια επαγγελματική συμβουλή θα έλεγε ότι: Χρησιμοποιήστε προθέματα και επίθετα για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε ένα καλό πεδίο που τραβάει την προσοχή. Για αυτό το παράδειγμα, μπορείτε να καταλήξετε σε έναν τομέα όπως το superfreshbread.com.
2. Κάντε το μοναδικό
Το τελικό domain είναι μέρος του brand σας. Η διασφάλιση ότι ξεχωρίζει είναι εξαιρετικά σημαντική για εσάς και τους χρήστες σας. Έχοντας ένα domain που μοιάζει πολύ με ένα άλλο ήδη δημοφιλές εμπορικό σήμα δεν είναι ποτέ καλή ιδέα, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση…
Προσέξτε όμως να μην προσπαθήσετε υπερβολικά να είστε μοναδικός! Η αναγκαστική εναλλακτική ορθογραφία μιας κοινής λέξης μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο πρόβλημα. Ένα παράδειγμα που αναφέρεται στο βιβλίο “Η τέχνη του SEO: Mastering Search Engine Optimization”, είναι αυτό του δημοφιλούς Flickr.
Όταν οι ιδρυτές του δικτυακού τόπου εγκατέστησαν το domain τους, δεν χρησιμοποίησαν την τυπική ορθογραφία (flicker.com) και ως εκ τούτου ενδέχεται να έχουν χάσει την κυκλοφορία. Χρειάστηκε να πρέπει να αγοράσουν το σωστά προφερόμενο domain και να έχουν την πρόσθετη ανακατεύθυνση τομέα στο Flickr.com!
3. Πηγαίνετε για ένα .COM
Εάν στοχεύετε στην οικοδόμηση ενός μακροπρόθεσμου brand με μεγάλη εμβέλεια, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα .Com! Η χρήση ανακατεύθυνσης 301 για την προώθηση της επισκεψιμότητας σε ένα .net ή .org είναι επαρκής, αλλά η κατοχή του .com ή του ισοδύναμου TLD για τη χώρα-στόχο της χώρας σας είναι κρίσιμη (στην Ελλάδα .gr)…
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτό έχει σημασία, αλλά ο πιο κρίσιμος αφορά καθαρά τους χρήστες σας. Ενώ υπάρχουν χιλιάδες TLDs για να διαλέξετε, το .com εξακολουθεί να έχει την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη του κοινού…
Πολλοί χρήστες του Διαδικτύου εξακολουθούν να μην γνωρίζουν ότι υπάρχουν και άλλοι TLD και μπορεί ακόμα και να διστάζουν να κάνουν κλικ όταν βλέπουν κάτι άλλο πέρα από .com (ή .gr) στο τέλος. Κάντε το εύκολο για τους χρήστες σας και επιλέξτε ένα .com/.gr!
4. Εύκολο να το πληκτρολογήσετε
Εάν η διεύθυνση URL σας είναι δύσκολο να πληκτρολογηθεί, οι χρήστες δεν θα το κάνουν. Οι δύσκολες λέξεις διευθύνσεων URL μπορεί να είναι εξαιρετικά απογοητευτικές για τους τελικούς χρήστες σας.
Σίγουρα, μπορεί να έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε μια ωραία λέξη-κλειδί με μια μακρά διεύθυνση URL, αλλά εάν η εμπειρία του χρήστη επηρεάζεται αρνητικά, τελικά θα υποφέρετε.
5. Κάντε το αξέχαστο
Το μάρκετινγκ Word-of-mouth είναι ακόμα το καλύτερο από όλα! Εάν θέλετε να βοηθήσετε την εμπορική επωνυμία σας να εξαπλωθεί γρηγορότερα, αποκτήστε domain εύκολο να το θυμούνται. Έχοντας μια σούπερ ιστοσελίδα δεν θα έχει σημασία αν κανείς δεν μπορεί να θυμάται το όνομα του domain σας!
6. Κρατήστε το σύντομο
Οι πιο σύντομες διευθύνσεις URL είναι πιο εύκολο να πληκτρολογηθούν! Επιτρέπουν, επίσης, να εμφανίζονται περισσότερες από τις διευθύνσεις URL στα SERP, να ταιριάζουν καλύτερα στις επαγγελματικές κάρτες και να φαίνονται καλύτερα σε άλλα μέσα εκτός σύνδεσης.
7. Δημιουργήστε και καλύψτε τις προσδοκίες
Ποιες είναι οι προσδοκίες που έχετε από κάποιον, όταν ακούσει τη διεύθυνση URL σας για πρώτη φορά; Αν δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτό που κάνετε ή ποιοι είστε ήδη διαβάζοντας το url, τότε έχετε κάποιο πρόβλημα…
Ενώ ιστοσελίδες όπως το Amazon, το Trulia, το Google και το Trivago ακούγονται πολύ κουλ, στην πραγματικότητα χρειάστηκαν πολύ περισσότερο μάρκετινγκ και branding για να λειτουργήσουν, όπως λειτουργούν σήμερα! Αντίθετα. domain όπως το NYtimes.com, το Homes.com και το Overstock.com, ενημερώνουν κατευθείαν για το τι πρέπει να περιμένετε μόλις τα επισκεφθείτε!
8. Κατασκευάστε το εμπορικό σήμα σας
Αν δεν μπορείτε να βρείτε ένα καλό domain που να ανταποκρίνεται στον προηγούμενο κανόνα no7, χρησιμοποιήστε το branding για να ξεχωρίσετε.
Χρησιμοποιώντας ένα μοναδικό όνομα, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε μια επιπρόσθετη αξία για το brand σας. Λάβετε υπόψη ότι, λόγω αυτής της ανάγκης για την οικοδόμηση εμπορικών σημάτων, πιθανότατα θα είναι πιο αργή η απόκτηση επισκέψεων στην ιστοσελίδα σας από ό, τι αν χρησιμοποιούσατε ένα πιο απλό και πιο σαφές με το αντικείμενό σας, domain.
9. Μην πέφτετε για τις τάσεις
Ακριβώς επειδή κάτι είναι στη μόδα τώρα, δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει εκεί για πάντα! Αντιγράφοντας αυτό που κάνει κάποιος άλλος μπορεί να σας οδηγήσει σε λάθος μονοπάτι… Μείνετε μακριά από περίεργες ορθογραφίες, παύλες ή αριθμούς στο domain σας. Κρατήστε το απλό, εστιασμένο και εύκολο να θυμάστε εσείς και οι χρήστες!
10. Δοκιμάστε ένα εργαλείο επιλογής τομέα
Εάν δυσκολεύεστε να βρείτε μια αξιόλογη ιδέα για το domain σας, δεν θέλει ανησυχίες… το διαδίκτυο έχει φροντίσει για εσάς!
Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα διαδικτυακό μέσο επιλογής domain για να σας βοηθήσει να βρείτε τον τέλειο όνομα. Εργαλεία όπως Papaki.gr ή Top.Host μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε το τέλειο τομέα που αναζητάτε! Αλλά θυμηθείτε: να τηρείτε τις παραπάνω συμβουλές όταν χρησιμοποιείτε αυτά τα εργαλεία.
Επιλογή domain: απόφαση με προοπτική!
Το domain της ιστοσελίδας σας είναι αυτό με το οποίο δραστηριοποιείστε στο διαδίκτυο. Ακριβώς όπως συμβαίνει με το σπίτι σας, η τοποθεσία έχει σημασία. Έχοντας ένα domain που λέει σαφώς στον χρήστη και στις μηχανές αναζήτησης ποιος είστε και τι κάνετε, μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε το εμπορικό σήμα σας online με πετυχημένο τρόπο. Σκεφτείτε το καλά: μην επιλέγετε μόνο ένα domain, αλλά οραματιστείτε την τέλεια εκδοχή για την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο!